Fri frakt på alla ordrar över 500 kronor

Köp- och leveransvillkor

Vi använder oss av DHL och leverans till servicepointombud för att ge dig snabb och säker leverans. Du får en sms-avisering när varorna finns att hämta upp på ditt utlämningsställe, paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Ta alltid med dig godkänd svensk legitimation för att kunna hämta ut ditt paket. Leveranstiden är 1-3 vardagar från det att vi skickar iväg ditt paket. Vår målsättning är att alla order som inkommit oss innan 12:00 ska skickas från oss samma dag. Mindre försändelser levereras med PostNord hem till dig i din brevlådan.  För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:-

Fraktavgift: Vi på Badmiljö bjuder på frakten på alla ordrar med ett ordervärde över 500 kr. För beställningar med ett ordervärde lägre än 500 kronor debiteras fraktavgift.

Leveransförsening: Om försening i leveranser uppstår meddelar vi dig detta per angiven e-post. Ingen ersättning för förseningen kommer att utgå, men vill du ändra eller avbryta din beställning pga förseningen är du välkommen att göra det.

Badmiljö har flera olika lager och samarbetspartners. Detta innebär att en order med flera produkter kan dels upp i flera olika leveranser.

Fraktskador

Vid synliga fraktskador på emballage/kartong ska du inte ta emot godset från uthämtningsstället. Meddela alltid detta till oss på Badmiljös kundtjänst via mail då vi annars för en outhämtad försändelse debiterar er en avgift på 200:-
Dolda fraktskador ska anmälas till Badmiljös kundtjänst via mail senast inom 5 dagar från att du mottagit leveransen. Bifoga bilder och ordernummer.

Det är viktigt att du behåller allt emballage och den skadade varan. Vid skada kommer vi att anmäla detta till Badmiljös transportpartner. Vi kommer sedan att kontakta dig för bästa lösning kring insändning av det skadade godset.

Reklamation kan endast göras om Badmiljö levererat fel produkt eller om återtagande godkänts av Badmiljö i förväg. Det tar cirka 10 vardagar innan vi får in och behandlar returer.

Gällande EU-förordningen GDPR

För oss är det viktigt att våra kunder har förtroende och känner sig trygga med hur vi hanterar era personuppgifter. Den 25 maj trädde EU:s förordning GDPR i kraft som syftar till att skydda individen och reglera hur företag hanterar personuppgifter. Era personuppgifter som kund eller blivande kund eller om du kontaktat oss genom e-post sparas. Vi behandlar dina personuppgifter med syfte att bland annat. leverera varor, tillhandahålla support, marknadsföra våra varor m.m. Detta sker för att vi skall kunna hålla vårt avtal med dig som kund samt vårt berättigade intresse av marknadsföring. Vi lagrar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med behandlingen. Om du så begär kommer alla uppgifter om dig att raderas med undantag av sådana uppgifter som svensk lag kräver att vi lagrar. I det fall du önskar att dina uppgifter raderas enligt ovan meddela oss detta på mailadress  kundservice@badmiljo.se

När du genomför ett köp medger du att vi sparar dina personuppgifter enligt ovan.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1. Vill du utöva ångerrätten ska du till Badmiljö skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per e-post eller post), se kontaktuppgifter nedan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Reklamation

Badmiljö.se följer konsumentköpslagen angående reklamationsrätt. Läs mer på Konsumentverkets hemsida för fullständiga villkor

Så returnerar du

För bästa möjliga service kontakta alltid vår kundtjänst via mail innan en eventuell retur. Varan ska returneras i oöppnad produktförpackning samt eventuellt ytteremballage. Vi mailar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på varans ytteremballage. Det är du som kund som står för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten. Har du inte betalat fakturan kontakta Svea Ekonomi för att meddela att du kommer att göra en retur. Du når dem på kundtjanst.sveawebpay@svea.com eller 08 514 931 13. Tänk på att emballera produkten väl, det är du som kund som står för transportrisken och ansvarar för att returen är väl skyddad. Glöm inte att spara kvittot. Det tar ca 10 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer.
För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 200:-

Betalning

Badmiljö.se har valt att överlåta alla betalningar till Svea Ekonomi  för att erbjuda dig ett enkelt och tryggt sätt att betala. Du når dem på kundtjanst.sveawebpay@svea.com eller 08 514 931 13. Fullständiga köpvillkor för Svea Ekonomi hitta du här.

Bilder

Alla bilder och illustrationer ska ses som just illustrationer och kan inte garanteras återge motivet med 100% säkerhet, viss avvikelse i färger etc kan förekomma.

Kampanjerbjudanden

Alla kampanjvaror markeras tydligt med ordet REA på produktbilden. Alla kampanjer är enligt lag tidsbegränsade.

Montering

Badmiljö.se erbjuder monteringsanvisningar samt förmedlar kontakt vidare i de fall vi inte själva kan erbjuda konsultation kring montering. Vi kan ej hjälpa till med montering av saluförda produkter. Badmiljö.se tar ej ansvar för hur produkter monteras, utan det är kundens ansvar att produkter monteras enligt gällande regler och förordningar. Badmiljö.se frånsäger sig ansvar för eventuella skador som uppstått på grund av felmonterade produkter samt eventuellt krav på ersättning eller skadestånd på grund av felmontering.

Om du har övriga frågor är du välkommen att kontakta oss!

BADMILJÖ INTERIÖR NORDEN

Industrigatan 8

54531 Töreboda

kundservice@badmiljo.se

Noggrant utvalda produkter

av högsta kvalitet

SUPPORT ALLTID ÖPPEN

24/7 även på lediga dagar

LOJALITETSBONUS

Upp till 30% rabatt för medlemmar